Skip to main content
Top

2012 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Vernieuwing van betekenis: creatieve processen en ervaringsleren

Auteur : Jan van Rosmalen

Gepubliceerd in: Het woord aan de verbeelding

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het referentiekader bestaat uit de in een persoon aanwezige kennis, inzichten, vaardigheden, normen, waarden, gevoelsassociaties en herinneringsbeelden van de werkelijkheid. Het is de basis van waaruit betekenis wordt verleend. Hedendaagse opvattingen zoals het sociaal constructivisme, benadrukken de actieve rol van interactie tussenmensen bij het tot stand brengen van dit referentiekader. Betekenis is contextgebonden: de (re)constructie ervan vindt plaats in voortdurende interactie met mensen in een bepaalde context, bijvoorbeeld de eigen leefomgeving.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Vernieuwing van betekenis: creatieve processen en ervaringsleren
Auteur
Jan van Rosmalen
Copyright
2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9837-9_6