Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2006 | Original Article | Uitgave 6/2006

Journal of Child and Family Studies 6/2006

Life Satisfaction and Violent Behaviors among Middle School Students

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Ph.D., M.P.H. Robert F. Valois, Ph.D. Raheem J. Paxton, M.S.P.H., Ph.D. Keith J. Zullig, Ph.D. E. Scott Huebner
We explored relationships between violent behaviors and perceived life satisfaction among 2,138 middle school students in a southern state using the CDC Middle School Youth Risk Behavior Survey (MSYRBS) and the Brief Multidimensional Student Life Satisfaction Scale (BMSLSS). Logistic regression analyses and multivariate models constructed separately revealed significant race by gender results. Odds ratios and 95% confidence intervals were calculated for the variables of interest. Having ever carried a gun, ever carried a knife/club, physical fighting and physical fighting with need for medical treatment were associated (p ≤ .05) with reduced life satisfaction for specific race/gender groups, while controlling for SES and grade. Results suggest implications for school-community based violence prevention programs. Future research should consider measures of life satisfaction as a component of comprehensive assessments of middle school student violence and aggressive behaviors in fieldwork, intervention research and program evaluation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Child and Family Studies 6/2006 Naar de uitgave