Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2006 | Original Paper | Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006

Lexical Knowledge and Lexical Use in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Michael R. Perkins, Sushie Dobbinson, Jill Boucher, Simone Bol, Paul Bloom

Abstract

One aspect of autistic language that has been infrequently researched is vocabulary and the conceptual knowledge underpinning individual words or word types. In this descriptive study we investigate anomalous vocabulary use in a 70,000-word corpus of conversational autistic language and examine evidence that concept formation, and hence vocabulary, is abnormal in autism. Particular attention is paid to the expression of artifact and temporal concepts which some believe may develop abnormally in autism. Little evidence is found of anomalous use of artifact terms, though errors with temporal (and also spatial) expressions are relatively common. We discuss why this may be and consider several potential explanations for why underlying lexical knowledge in autism may not necessarily be reflected in lexical use.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006 Naar de uitgave