Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Original Paper | Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014

Levels of Text Comprehension in Children with Autism Spectrum Disorders (ASD): The Influence of Language Phenotype

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2014
Auteurs:
Rebecca Lucas, Courtenay Frazier Norbury

Abstract

Many children with autism spectrum disorders (ASD) have reading comprehension difficulties, but the level of processing at which comprehension is most vulnerable and the influence of language phenotype on comprehension skill is currently unclear. We explored comprehension at sentence and passage levels across language phenotypes. Children with ASD and age-appropriate language skills (n = 25) demonstrated similar syntactic and semantic facilitation to typically developing peers. In contrast, few children with ASD and language impairments (n = 25) could read beyond the single word level. Those who could read sentences benefited from semantic coherence, but were less sensitive to syntactic coherence. At the passage level, the strongest predictor of comprehension was vocabulary knowledge. This emphasizes that the intimate relationship between language competence and both decoding skill and comprehension is evident at the sentence, as well as the passage level, for children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014 Naar de uitgave