Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Original Paper | Uitgave 1/2007

Journal of Child and Family Studies 1/2007

Lessons Learned from the National Arts and Youth Demonstration Project: Longitudinal Study of a Canadian After-School Program

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2007
Auteurs:
Robin Wright, Lindsay John, Julia Sheel

Abstract

We discuss some of the lessons the investigators learned during the development, implementation, and dissemination phases of the National Arts and Youth Demonstration Project (NAYDP). The lessons learned are relevant to various groups involved in large-scale, multi-site, community-based intervention studies: parents, youth, researchers, project staff, policy makers, and funders. Specific lessons learned include: (1) how to engage the community; (2) methodological lessons, including cross-site training and monitoring adherence to research protocol; (3) recruiting and sustaining involvement of parents and youth; (4) program development; and (5) dissemination strategies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2007

Journal of Child and Family Studies 1/2007 Naar de uitgave