TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-06-2017 | Participatie & ontwikkeling

Leren voor en door ouderen: succes verzekerd!

Auteurs: Prof. Dr. Tinie Kardol, Dr. Dorien Brosens, Prof. Dr. Liesbeth De Donder, Dr. Maurice De Greef

Gepubliceerd in: Geron | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wil leren voor ouderen succesvol zijn dan zal de leeromgeving aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. De consortia van de Europese projecten SMARTE (Strenghts for Mastering Ageing by Realising Tools in Europe) en GUTS (Generations Using Training for Social inclusion in 2020) hebben een leermodel ontwikkeld dat handvatten biedt om het leren voor en door ouderen in de praktijk te brengen. In het project GUTS zijn 10 leeromgevingen in 5 landen ontwikkeld waar ouderen en jongeren samen aan de slag gaan. Vraag is hoe zo’n leeromgeving eruit zou kunnen zien.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Leren voor en door ouderen: succes verzekerd!
Auteurs
Prof. Dr. Tinie Kardol
Dr. Dorien Brosens
Prof. Dr. Liesbeth De Donder
Dr. Maurice De Greef
Publicatiedatum
01-06-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Geron / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 1389-143X
Elektronisch ISSN: 2352-1880
DOI
https://doi.org/10.1007/s40718-017-0036-3