Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2017 | Participatie & ontwikkeling | Uitgave 2/2017

Geron 2/2017

Leren voor en door ouderen: succes verzekerd!

Tijdschrift:
Geron > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Prof. Dr. Tinie Kardol, Dr. Dorien Brosens, Prof. Dr. Liesbeth De Donder, Dr. Maurice De Greef
Belangrijke opmerkingen
Over de auteurs
Prof. Dr. Tinie Kardol is professor Active Ageing aan de Vrije Universiteit Brussel. Dr. Dorien Brosens is als postdoctoraal onderzoeker verbonden aan de vakgroep Educatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel. Prof. Dr. Liesbeth De Donder is professor in Agogische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. Dr. Maurice de Greef is Gastprofessor Leereffecten Laagopgeleiden & Laaggeletterden aan de Vrije Universiteit Brussel.

Samenvatting

Wil leren voor ouderen succesvol zijn dan zal de leeromgeving aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. De consortia van de Europese projecten SMARTE (Strenghts for Mastering Ageing by Realising Tools in Europe) en GUTS (Generations Using Training for Social inclusion in 2020) hebben een leermodel ontwikkeld dat handvatten biedt om het leren voor en door ouderen in de praktijk te brengen. In het project GUTS zijn 10 leeromgevingen in 5 landen ontwikkeld waar ouderen en jongeren samen aan de slag gaan. Vraag is hoe zo’n leeromgeving eruit zou kunnen zien.

Log in om toegang te krijgen

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Geron 2/2017 Naar de uitgave

Redactioneel

eHealth