Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Leren in spelsimulaties

Auteurs : Léon de Caluwé, Annemieke Stoppelenburg

Gepubliceerd in: Handboek human resource development

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

In deze bijdrage willen we een overzicht geven van het leren in spelsimulaties. Eerst beschrijven we wat spelsimulaties zijn en wat ze kunnen. Daarna gaan we in op leren, waarbij we stilstaan bij een aantal theoretische achtergronden om het leren in spelsimulaties te begrijpen en te verklaren. We geven de vier meest voorkomende voorbeelden van toepassingen van spelsimulaties en we beschrijven de toepassing van spelsimulaties bij grootschalige veranderprocessen. We sluiten af met enkele empirische gegevens over de effectiviteit van de principes van spelsimulaties.

Metagegevens
Titel
Leren in spelsimulaties
Auteurs
Léon de Caluwé
Annemieke Stoppelenburg
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8565-2_28