TODO: Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Hoofdstuk

14. Leren en werken

Auteurs : Nikolaj Basselé, Jolien van den Houten, MHPE, BSc OT

Gepubliceerd in: Grondslagen van ergotherapie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk geeft de mogelijkheden van ergotherapie in het handelingsgebied ‘Leren en Werken’ weer. Dit handelingsgebied bestrijkt alle levensfases en het occupation-based en context-based werken zijn daarbij belangrijk. Het begeleiden en ondersteunen gebeurt (steeds meer) in de context zelf, binnen scholen, klassen en op de werkvloer. In organisaties en gemeenschappen binnen kamers van leidinggevenden, management en andere coördinerende organen om zodoende optimale voorwaarden voor het leren en werken te creëren. De ergotherapeut is een belangrijke speler die kan bijdragen aan het (terug) mogelijk maken leren en werken.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Leren en werken
Auteurs
Nikolaj Basselé
Jolien van den Houten, MHPE, BSc OT
Copyright
2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2829-1_14