Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Leren en reflectie

Auteurs : Marga Hop, Irene Muller-Schoof

Gepubliceerd in: Sociale vaardigheden op de OK

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het hoofdstuk ‘Leren en reflectie’ behandelt het proces van leren en de verschillende leermethoden en leerstrategieën die daarbij kunnen worden toegepast. Dit hoofdstuk bespreekt het belang van reflecteren om persoonlijke en professionele groei te bevorderen. Specifieke methoden zoals de STARRT-methode en de incidentmethode worden geïntroduceerd als hulpmiddelen om reflectie gestructureerd en effectief te maken. Deze technieken helpen ervaringen te evalueren en toekomstige prestaties te verbeteren.
Literatuur
go back to reference Korthagen, F. A. J. (1998). In L. Fonderie-Tierie & J. Hendriksen (red.), Begeleiden van docenten. H. Nelissen B.V. Korthagen, F. A. J. (1998). In L. Fonderie-Tierie & J. Hendriksen (red.), Begeleiden van docenten. H. Nelissen B.V.
go back to reference Koetsenruiter, R., et al. (2005). Reflectie. Uitgeverij Lemma. Koetsenruiter, R., et al. (2005). Reflectie. Uitgeverij Lemma.
Metagegevens
Titel
Leren en reflectie
Auteurs
Marga Hop
Irene Muller-Schoof
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3071-3_5