Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2008 | Original Paper | Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008

LEGO ® Therapy and the Social Use of Language Programme: An Evaluation of Two Social Skills Interventions for Children with High Functioning Autism and Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2008
Auteurs:
Gina Owens, Yael Granader, Ayla Humphrey, Simon Baron-Cohen

Abstract

LEGO® therapy and the Social Use of Language Programme (SULP) were evaluated as social skills interventions for 6–11 year olds with high functioning autism and Asperger Syndrome. Children were matched on CA, IQ, and autistic symptoms before being randomly assigned to LEGO or SULP. Therapy occurred for 1 h/week over 18 weeks. A no-intervention control group was also assessed. Results showed that the LEGO therapy group improved more than the other groups on autism-specific social interaction scores (Gilliam Autism Rating Scale). Maladaptive behaviour decreased significantly more in the LEGO and SULP groups compared to the control group. There was a non-significant trend for SULP and LEGO groups to improve more than the no-intervention group in communication and socialisation skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008 Naar de uitgave