Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-08-2017 | Empirical Research | Uitgave 3/2018

Journal of Youth and Adolescence 3/2018

Learning About Love: A Meta-Analytic Study of Individually-Oriented Relationship Education Programs for Adolescents and Emerging Adults

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 3/2018
Auteurs:
David M. Simpson, Nathan D. Leonhardt, Alan J. Hawkins
Belangrijke opmerkingen
Note: Asterisks in the References denote coded study in the meta-analysis

Abstract

Despite recent policy initiatives and substantial federal funding of individually oriented relationship education programs for youth, there have been no meta-analytic reviews of this growing field. This meta-analytic study draws on 17 control-group studies and 13 one-group/pre-post studies to evaluate the effectiveness of relationship education programs on adolescents’ and emerging adults’ relationship knowledge, attitudes, and skills. Overall, control-group studies produced a medium effect (d = .36); one-group/pre-post studies also produced a medium effect (d = .47). However, the lack of studies with long-term follow-ups of relationship behaviors in the young adult years is a serious weakness in the field, limiting what we can say about the value of these programs for helping youth achieve their aspirations for healthy romantic relationships and stable marriages.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Youth and Adolescence 3/2018 Naar de uitgave