Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Largely Typical Electrophysiological Affective Responses to Special Interest Stimuli in Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Keelin Rivard, Andrea B. Protzner, Ford Burles, Manuela Schuetze, Ivy Cho, Kayla Ten Eycke, Adam McCrimmon, Deborah Dewey, Filomeno Cortese, Signe Bray
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3587-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Circumscribed interests are a symptom of autism spectrum disorder (ASD) that may be related to exaggerated affective neural responses. However, the use of generic ASD-interest image stimuli has left an open question as to whether affective responses towards individual interests are greater in ASD compared to typically developing (TD) controls. We compared amplitudes of the late positive potential (LPP), an affective electroencephalographic response, between adolescents with ASD (N = 19) and TD adolescents (N = 20), using images tailored to individual likes and dislikes. We found an LPP response for liked and disliked images, relative to neutral, with no difference in amplitude between groups. This suggests that the LPP is not atypical in adolescents with ASD towards images of individual interests.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 27 KB)
10803_2018_3587_MOESM1_ESM.docx
Supplementary material 2 (CSV 4 KB)
10803_2018_3587_MOESM2_ESM.csv
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave