Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2005 | Uitgave 5/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2005

Language, Social, and Executive Functions in High Functioning Autism: A Continuum of Performance

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2005
Auteurs:
Rebecca J. Landa, Melissa C. Goldberg
This study examined language and executive functions (EF) in high-functioning school-aged individuals with autism and individually matched controls. Relationships between executive, language, and social functioning were also examined. Participants with autism exhibited difficulty on measures of expressive grammar, figurative language, planning, and spatial working memory. A mixed profile of impaired and enhanced abilities was noted in set-shifting. While controls showed the typical increase in errors when shifting sets from an intra-dimensional to an extra-dimensional stimulus, this pattern was not noted in participants with autism. Relationships between EF, language, and social performance were weak to non-existent. Implications for theories of core deficit in autism and dissociable nature of the language and executive impairments in autism are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2005 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Early Memory and Autism