Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Original Paper | Uitgave 10/2012 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012

Language in Low-Functioning Children with Autistic Disorder: Differences Between Receptive and Expressive Skills and Concurrent Predictors of Language

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2012
Auteurs:
Jarymke Maljaars, Ilse Noens, Evert Scholte, Ina van Berckelaer-Onnes

Abstract

Language profiles of children with autistic disorder and intellectual disability (n = 36) were significantly different from the comparison groups of children with intellectual disability (n = 26) and typically developing children (n = 34). The group low-functioning children with autistic disorder obtained a higher mean score on expressive than on receptive language, whereas both comparison groups showed the reverse pattern. Nonverbal mental age, joint attention, and symbolic understanding of pictures were analyzed in relation to concurrent receptive and expressive language abilities. In the group with autistic disorder and intellectual disability, symbol understanding and joint attention were most strongly related to language abilities. Nonverbal mental age was the most important predictor of language abilities in the comparison groups.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2012 Naar de uitgave