Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2018 | Participatie & ontwikkeling | Uitgave 3/2018

Geron 3/2018

Lang leve leren, een leven lang!

Tijdschrift:
Geron > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Yolanda Kooijmans, Marie-Louise Kok
Belangrijke opmerkingen

Over de auteurs

Yolanda Kooijmans is toegepast gerontoloog en werkzaam als docent aan de opleiding Toegepaste Gerontologie, Fontys Hogeschool voor Mens en Gezondheid, waaraan zij in juli 2017 is afgestudeerd.
Marie-Louise Kok is digital learning expert bij Leyden Academy on Vitality and Ageing. Ze verzorgt onder meer MOOC’s, online leerprogramma’s en een Learning Management Systeem. Ze is tevens een van de coördinatoren in de Education Campus van EIT Health, in de voorziening van onderwijs voor professionals in Europees verband.

Samenvatting

Leven Lang Leren is een speerpunt in overheidsbeleid. Uit verschillende onderzoeken, onder andere van Talmage e.a. (2015), blijkt dat levenslang leren de kwaliteit van leven van niet-werkzame ouderen vergroot. Aangezien zowel Fontys Hogeschool Toegepaste Gerontologie als Leyden Academy on Vitality and Ageing als doel hebben een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van leven van deze doelgroep, hebben ze een onderwijsaanbod voor ouderen ontwikkeld. In dit artikel leest u meer over hun initiatieven op dit gebied.
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Geron 3/2018 Naar de uitgave

sociale netwerken

Een tweede gezin

Gezondheid & zorg

Oud? Dat zijn de anderen