TODO: Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

18. Laagdrempelige functionele oefeningen

Auteurs : D.L. Egmond, R. Schuitemaker

Gepubliceerd in: Extremiteiten en wervelkolom

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk biedt uitgebreide informatie over oefentherapie in het algemeen en de beschrijving van 160 huiswerkoefeningen. De video’s van deze oefeningen kunnen via HWO (huiswerkoefeningen.nl), MijnZorgApp en Physitrack – met de nodige instructies – naar uw patiënten worden verzonden via het Fysio-EPD (E-health). Ze kunnen ook worden bekeken op fysio.net (huiswerkfilmpjes). Er wordt een beproefd voorstel gedaan voor verbeterde – en tegelijkertijd (!) – vereenvoudigde diagnosecodering als basis voor meer betrouwbare vulling van databases in het belang van ons wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van de ‘ingrediëntenlijst onderzoeks- en behandelprotocol’ wordt de lezer gestimuleerd om eigen protocollen te maken. In de online versie van dit boek vindt u demonstratievideo’s van de 160 oefeningen met Nederlandse, Engelse en Duitse ondertitels. Daarnaast is er van elk van de 31 clusters van oefeningen een ‘flashtrain’ gemaakt die de lezer een snel beeld geeft van de tot dit cluster behorende oefeningen. De flashtrain bevat korte video’s waarin van elke oefening de meest essentiële momenten te zien zijn.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Woordenlijst
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Laagdrempelige functionele oefeningen
Auteurs
D.L. Egmond
R. Schuitemaker
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3088-1_18