Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2014 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Kwaliteit

Auteur : Els van den Heuvel

Gepubliceerd in: GZ-psycholoog en eigen praktijk

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

In tijden van economische crisis kan het aantal cliënten teruglopen. Om te kunnen overleven te midden van andere collega’s op de markt, komt het aan op je goede naam. Die verdien je door kwaliteit te leveren. Door middel van een kwaliteitszorgsysteem of kwaliteitsmanagementsysteem ga je na wat de stand van zaken is met betrekking tot de kwaliteit van je dienstverlening en breng je waar nodig verbetering aan. Een kwaliteitszorgsysteem heeft betrekking op de organisatorische structuur, processen en procedures, die nodig zijn voor het uitvoeren van de zorg. Met certificering kun je vervolgens eventueel je kwaliteitsniveau laten toetsen door een externe instantie en kun je na goedkeuring een kwaliteitskeurmerk krijgen.
Metagegevens
Titel
Kwaliteit
Auteur
Els van den Heuvel
Copyright
2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9181-3_6