Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Standby 6/2009

01-12-2009 | Praktijkvoorbeeld

Kwaliteit verzekerd door HKZ-certificering

Auteur: Ditte Wooning

Gepubliceerd in: Standby | Uitgave 6/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ) is in 1994 opgericht. Initiatiefnemers waren de brancheorganisaties van patiënten/consumenten, zorgaanbieders en zorgverzekeraars ten behoeve van de noodzaak van een samenhangend kwaliteitsbeleid en kwaliteitsborging in de zorg. Om het HKZ Keurmerk te verkrijgen moet het kwaliteitsmanagementsysteem voldoen aan de HKZ-normen. Ik spreek hierover met Erika de Smit, een tandartsassistente die het certificatieproces van dichtbij heeft meegemaakt.
Metagegevens
Titel
Kwaliteit verzekerd door HKZ-certificering
Auteur
Ditte Wooning
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Standby / Uitgave 6/2009
Print ISSN: 0922-310X
Elektronisch ISSN: 1876-5572
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03080678