Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

13. Kwaliteit van zorg

Auteurs: Jan Stapel, Rob Keukens

Gepubliceerd in: Sociologie voor gezondheidszorg en verpleegkunde

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Tegenwoordig is het heel gewoon om te spreken over kwaliteit van zorg. Tot in de jaren negentig van de twintigste eeuw werd die term nauwelijks gebruikt, wat vanzelfsprekend niet wil zeggen dat er geen kwaliteit van zorg werd geleverd. Er werd echter veel minder nagedacht over toetsbare criteria met behulp waarvan kwaliteit van zorg kon worden gemeten. De afnemers van de zorg gingen er bovendien vaak van uit dat de zorgverleners wel wisten wat goed voor hen (de afnemers) was. Vanaf de jaren negentig werd kwaliteit in navolging van het bedrijfsleven echter ook binnen de gezondheidszorg een belangrijk thema.

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Academy hbo-V

BSL Academy hbo-V HZ Leerjaar 3 2018 – 2019

BSL Academy hbo-V HZ Leerjaar 1 + 2 2018 – 2020

Toon meer producten
Metagegevens
Titel
Kwaliteit van zorg
Auteurs
Jan Stapel
Rob Keukens
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0326-7_13