TODO: Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Kwaliteit van zorg

Auteur : Dr. Marian Adriaansen

Gepubliceerd in: Leiderschapsontwikkeling van verpleegkundigen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Er zijn vele manieren om inzicht te krijgen in kwaliteit van zorg op je afdeling of werkgebied en binnen de organisatie waarvoor je werkt. Van belang zijn vooral de verpleegkundige zorgresultaten, omdat je deze zelf als professional kunt beïnvloeden. De resultaten van de kwantitatieve of kwalitatieve metingen kunnen de basis zijn voor verbetertrajecten. Deze kunnen eenvoudig en eenduidig zijn maar ook complex, afhankelijk van de insteek die jij of je organisatie hebt gekozen. Voor jou als hbo-verpleegkundige wordt daarbij een beroep gedaan op je leiderschapskwaliteiten. Die heb je nodig wanneer je samen met het team besluit op welke manier je de kwaliteit van zorg wilt verbeteren. Een proactieve cultuur binnen je afdeling is daarbij een stimulerende factor. Bovendien vereist het inzicht in wat de beste aanpak is en welke professionals bij het verbetertraject moeten worden betrokken.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Kwaliteit van zorg
Auteur
Dr. Marian Adriaansen
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2127-8_6