Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2012

01-02-2012

Kwaliteit van zorg: het resultaat telt!

Auteur: Diana Monissen

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 2/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Zorgverzekeraars moeten de handen ineen slaan met cliëntenorganisaties en samen de lead nemen in het transparant maken van kwaliteit. Zorginhoudelijke uitkomsten en cliëntervaringen met de zorg dienen daarbij centraal te staan. Zowel op het niveau van de zorgorganisatie als van de individuele zorgverlener.
Literatuur
go back to reference Schellekens W. Public disclosure of outcome data. In: Performance Management in Health Care. Walburg J, Bevan H, Wilderspin J, Lemmens K. (red). Routledge, London, 2006. Schellekens W. Public disclosure of outcome data. In: Performance Management in Health Care. Walburg J, Bevan H, Wilderspin J, Lemmens K. (red). Routledge, London, 2006.
go back to reference Wigersma L, Brabers A, Reitsma M., Jong J de. Transparantie is niet zichtbaar: onderzoek naar opvattingen over vraagsturing in de zorg. Med Contact 2011;66:2776-8. Wigersma L, Brabers A, Reitsma M., Jong J de. Transparantie is niet zichtbaar: onderzoek naar opvattingen over vraagsturing in de zorg. Med Contact 2011;66:2776-8.
Metagegevens
Titel
Kwaliteit van zorg: het resultaat telt!
Auteur
Diana Monissen
Publicatiedatum
01-02-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 2/2012
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-012-0031-y

Andere artikelen Uitgave 2/2012

TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 2/2012 Naar de uitgave