Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-02-2015 | Journaal

Komt een patiënt met een hulpvraag bij de dokter…

Auteur: Karolien Biesheuvel-Leliefeld

Gepubliceerd in: TvPO | Uitgave 1/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Patiënttevredenheid is een steeds belangrijkere uitkomstmaat bij het beoordelen van geleverde zorg. Als de patiënt de hulpvraag voorafgaand aan het consult opschrijft, zou dit de patiënttevredenheid kunnen vergroten. Nieuw onderzoek in de eerste lijn wijst echter uit dat de patiënttevredenheid hierdoor niet toeneemt.
Literatuur
1.
go back to reference Brinkman B, et al. Effects of writing down the request for help; a randomized controlled trial. Eur J Gen Pract 2014;20:214–8.CrossRefPubMed Brinkman B, et al. Effects of writing down the request for help; a randomized controlled trial. Eur J Gen Pract 2014;20:214–8.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Komt een patiënt met een hulpvraag bij de dokter…
Auteur
Karolien Biesheuvel-Leliefeld
Publicatiedatum
01-02-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TvPO / Uitgave 1/2015
Print ISSN: 2666-9838
Elektronisch ISSN: 2666-9846
DOI
https://doi.org/10.1007/s12503-015-0004-0