Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015

Knowledge and Use of Intervention Practices by Community-Based Early Intervention Service Providers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2015
Auteurs:
Jessica M. Paynter, Deb Keen

Abstract

This study investigated staff attitudes, knowledge and use of evidence-based practices (EBP) and links to organisational culture in a community-based autism early intervention service. An EBP questionnaire was completed by 99 metropolitan and regionally-based professional and paraprofessional staff. Participants reported greater knowledge and use of EBPs compared to emerging and unsupported practices. Knowledge and use of EBPs were linked to each other independent of significant correlations with organisational culture and attitudes. Knowledge and use of EBPs was greater in metropolitan than regional locations and paraprofessionals reported greater use of unsupported practices and lower levels of knowledge and use of EBPs than professionals. The implications of these findings for the facilitation of knowledge transfer are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015 Naar de uitgave