Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Klachtrecht in België

Auteur : Drs. Y. Vermylen

Gepubliceerd in: Het tandheelkundig jaar 2016

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Iedereen die slachtoffer is van een onrechtmatige daad of die een inbreuk op de wet vaststelt, kan een klacht neerleggen bij de bevoegde instanties. Dat kan dus ook in de tandheelkunde.
Het gaat daarbij niet alleen om fouten of nalatigheden bij de behandeling die leiden tot schadeclaims, maar ook om het niet-nakomen of het overtreden van bepaalde wettelijke verplichtingen.
In dit hoofdstuk worden de instanties beschreven waar klachten kunnen worden ingediend en welke procedures daarbij moeten worden gevolgd.
Literatuur
go back to reference Vansweevelt T, Dewallens F, Redacteur. Handboek Gezondheidsrecht. Volume I en II. Antwerpen: Intersentia; 2014. Vansweevelt T, Dewallens F, Redacteur. Handboek Gezondheidsrecht. Volume I en II. Antwerpen: Intersentia; 2014.
go back to reference Vermylen Y, Contreras C, Redacteur. Tandarts en recht, Een inleiding tot het recht voor tandartsen. Leuven: Acco; 2008. pag. 573. Vermylen Y, Contreras C, Redacteur. Tandarts en recht, Een inleiding tot het recht voor tandartsen. Leuven: Acco; 2008. pag. 573.
Metagegevens
Titel
Klachtrecht in België
Auteur
Drs. Y. Vermylen
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0889-7_6