Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

20. Kindersessie 9: Laat je helpen!

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen durven op een faalangst oproepende situatie (buiten de training) af te gaan en oefenen met het toepassen van hun geleerde gereedschap. Ze kunnen zichzelf een compliment hiervoor geven (exposure). De kinderen begrijpen de relatie tussen mindset en faalangst (psycho-educatie en cognitieve herstructurering). De kinderen ervaren en begrijpen de nadelen (op korte en lange termijn) van het zich niet laten helpen (aangeleerde hulpeloosheid) (coping en psycho-educatie). De kinderen kunnen hun lijf ontspannen en ervaren wat een ontspanningsoefening met hen doet (coping). De kinderen realiseren zich wat ze in de training geleerd en gedaan hebben, nemen bewust hun gevulde gereedschapskist mee en houden die paraat voor momenten van terugval (bekrachtiging en terugvalpreventie).
Metagegevens
Titel
Kindersessie 9: Laat je helpen!
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_20