Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

17. Kindersessie 6: Anders leren denken

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen kunnen het schema voor de 5 G’s toepassen op hun eigen situatie. De kinderen weten dat door verandering van gedachten in het schema ook het gevoel en het gedrag en gevolg veranderen, en weten dat gedachten bepalend zijn voor hoe je je voelt. De kinderen kunnen gebeurtenissen op verschillende manieren benaderen: op een helpende en een niet-helpende manier (cognitieve herstructurering). En er is een keuze-onderdeel m.b.t. assertiviteit waarin kinderen leren krachtig nee zeggen, hun gevoelens daarbij ervaren en het belang weten van de manier waar op je nee zegt.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Kindersessie 6: Anders leren denken
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_17