Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

16. Kindersessie 5: Ruimte voor faalangst

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen kunnen steeds beter de relatie tussen denken, voelen en doen leggen. De kinderen leren omgaan met hun faalangst, er ruimte voor te maken, deze te accepteren en ervaren dat dit helpend is. De kinderen kunnen het schema voor de 5 G’s toepassen op hun eigen situatie (cognitieve herstructurering). De kinderen hebben een voorwerp waarmee ze zich prettiger kunnen voelen in spannende situaties. De kinderen kunnen zich ontspannen en ervaren wat een spier-ontspanningsoefening met hen doet (coping).
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Kindersessie 5: Ruimte voor faalangst
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_16