TODO: Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

15. Kindersessie 4: Aan het werk met de 5 G’s

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen werken toe naar bewustwording van hun grootste faalangst (ter voorbereiding op exposure). De kinderen kennen de variëteit in gevoelens (psycho-educatie). De kinderen kunnen gedachten, gevoel, gedrag en gevolg bij een gebeurtenis analyseren en kunnen een schema voor de 5 G’s invullen voor een opgegeven situatie (cognitieve herstructurering). En er is een keuze-onderdeel m.b.t. assertiviteit waarin kinderen leren voor zichzelf opkomen in sociale (spannende) situaties.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Kindersessie 4: Aan het werk met de 5 G’s
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_15