Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

15. Kindersessie 4: Aan het werk met de 5 G’s

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen werken toe naar bewustwording van hun grootste faalangst (ter voorbereiding op exposure). De kinderen kennen de variëteit in gevoelens (psycho-educatie). De kinderen kunnen gedachten, gevoel, gedrag en gevolg bij een gebeurtenis analyseren en kunnen een schema voor de 5 G’s invullen voor een opgegeven situatie (cognitieve herstructurering). En er is een keuze-onderdeel m.b.t. assertiviteit waarin kinderen leren voor zichzelf opkomen in sociale (spannende) situaties.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Kindersessie 4: Aan het werk met de 5 G’s
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_15