Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

13. Kindersessie 2: Soorten faalangst

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen weten dat spanning bij iedereen anders kan voelen en andere oorzaken kan hebben. De kinderen herkennen faalangssignalen/lichamelijke reacties bij zichzelf. De kinderen begrijpen wat het achterliggende doel van de oefeningen is (gereedschapskist vullen). De kinderen kennen de verschillende soorten faalangst en hun gewoonlijke reactie op faalangst. De kinderen herkennen de verschillende gevoelens en zien een verband tussen gebeurtenissen en gevoelens (psycho-educatie). Er is een keuze-onderdeel sociale vaardigheid: de kinderen kennen het verschil tussen de vier basisgevoelens en kunnen verwoorden welk gevoel bij een situatie past. En er zijn twee keuze-onderdelen exposure: de kinderen durven ervoor uit te komen wat ze van een ander vinden en de kinderen kunnen complimenten ontvangen en geven.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Kindersessie 2: Soorten faalangst
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_13