Skip to main content
Top

2024 | OriginalPaper | Hoofdstuk

21. Kindersessie 10: Afscheid

Auteur : Marianne van der Zalm-Grisnich

Gepubliceerd in: Faalangsttraining voor kinderen

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De kinderen realiseren zich wat ze in de training geleerd en gedaan hebben, nemen bewust hun gevulde gereedschapskist mee en houden die paraat voor momenten van terugval (terugvalpreventie). De kinderen kunnen in een zelfgekozen ‘echte’ situatie hun geleerde vaardigheden toepassen. Ze ervaren dat ze nu beter met hun faalangst om kunnen gaan (cognitieve herstructurering, exposure en coping). De kinderen sluiten op een vertrouwde manier de laatste sessie af. De kinderen hebben het gevoel dat ze een prestatie hebben geleverd en hebben het zelfvertrouwen dat ze nu beter met hun faalangst om kunnen gaan (bekrachtiging). De kinderen kunnen op een positieve manier bewust afscheid nemen van de groep.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Kindersessie 10: Afscheid
Auteur
Marianne van der Zalm-Grisnich
Copyright
2024
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2998-4_21