Skip to main content
main-content
Top

wo | Tijdschrift

Kind & Adolescent Praktijk

Kind & Adolescent Praktijk 4/2019

Uitgave 4/2019

Inhoudsopgave ( 13 Artikelen )

01-12-2019 | Ten geleide | Uitgave 4/2019

Effectieve therapeuten

Marike Serra

01-12-2019 | Artikel | Uitgave 4/2019

LVB-jongeren met stoornis aan meer zelfinzicht helpen

Studie naar blended psycho-educatiemodule 'Straatwijzer'
Mandy Spaltman MSc, Drs. Sammy Roording-Ragetlie

01-12-2019 | uit de praktijk | Uitgave 4/2019

Vragenlijsten liegen niet?

Anneke Eenhoorn

01-12-2019 | Artikel | Uitgave 4/2019

Cultuursensitief werken met alleenstaande jonge vluchtelingen

'Veerkracht-project' biedt trauma-geïnformeerde interventie
Drs. Carlijn van Es, dr. Marieke Sleijpen, Drs. Winta Ghebreab, dr. Trudy Mooren

01-12-2019 | Evidentieel | Uitgave 4/2019

Weten hoe weinig je (nog) weet

Harrie van Leeuwen, Marca Geeraets

01-12-2019 | Artikel | Uitgave 4/2019

Wat helpt leerlingen met internaliserende problemen op school?

Acht praktische adviezen om 'onzichtbare' groep te ondersteunen
Dr. Elianne Zijlstra, Dr. Anke de Boer, Drs. Andrea Sijp MSc

01-12-2019 | Interview | Uitgave 4/2019

'So- en sbo-leerlingen profiteren van gemengde klas'

Jan Bijstra

01-12-2019 | Frictie | Uitgave 4/2019

Het label 'LVB': weg ermee?

Marielle Dekker

01-12-2019 | Proefschrift | Uitgave 4/2019

Draagt persoonlijkheid bij aan de X-factor van de leraar?

Svenja Büttner

01-12-2019 | Werk in uitvoering | Uitgave 4/2019

Hulp aan gevluchte kinderen met trauma's

Nienke Smid MSc, Drs. Carlijn de Roos, Dr. Trudy Mooren

01-12-2019 | Uit en thuis | Uitgave 4/2019

Het verschil tussen David en Davy

Nic Drion

01-12-2019 | nader onderzoek gewenst | Uitgave 4/2019

Een nieuw leven voor het placebo-effect

Prof. dr. Else de Haan

01-12-2019 | Gezien en gelezen | Uitgave 4/2019

Gezien en gelezen

Recente publicaties