Skip to main content
main-content
Top

wo | Tijdschrift

Kind & Adolescent Praktijk 4/2019
Kind & Adolescent Praktijk

Uitgave 4/2019

share
DELEN
insite
ZOEKEN

Inhoudsopgave (13 Artikelen)

01-12-2019 | Ten geleide

Effectieve therapeuten
Marike Serra

01-12-2019 | Artikel

LVB-jongeren met stoornis aan meer zelfinzicht helpen
Studie naar blended psycho-educatiemodule 'Straatwijzer'
Mandy Spaltman MSc, Drs. Sammy Roording-Ragetlie

01-12-2019 | uit de praktijk

Vragenlijsten liegen niet?
Anneke Eenhoorn

01-12-2019 | Artikel

Cultuursensitief werken met alleenstaande jonge vluchtelingen
'Veerkracht-project' biedt trauma-geïnformeerde interventie
Drs. Carlijn van Es, dr. Marieke Sleijpen, Drs. Winta Ghebreab, dr. Trudy Mooren

01-12-2019 | Evidentieel

Weten hoe weinig je (nog) weet
Harrie van Leeuwen, Marca Geeraets

01-12-2019 | Artikel

Wat helpt leerlingen met internaliserende problemen op school?
Acht praktische adviezen om 'onzichtbare' groep te ondersteunen
Dr. Elianne Zijlstra, Dr. Anke de Boer, Drs. Andrea Sijp MSc

01-12-2019 | Interview

'So- en sbo-leerlingen profiteren van gemengde klas'
Jan Bijstra

01-12-2019 | Frictie

Het label 'LVB': weg ermee?
Marielle Dekker

01-12-2019 | Proefschrift

Draagt persoonlijkheid bij aan de X-factor van de leraar?
Svenja Büttner

01-12-2019 | Werk in uitvoering

Hulp aan gevluchte kinderen met trauma's
Nienke Smid MSc, Drs. Carlijn de Roos, Dr. Trudy Mooren

01-12-2019 | Uit en thuis

Het verschil tussen David en Davy
Nic Drion

01-12-2019 | nader onderzoek gewenst

Een nieuw leven voor het placebo-effect
Prof. dr. Else de Haan

01-12-2019 | Gezien en gelezen

Gezien en gelezen