Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-08-2016 | Original Paper | Uitgave 11/2016 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016

Judgment of Learning Accuracy in High-functioning Adolescents and Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2016
Auteurs:
Catherine Grainger, David M. Williams, Sophie E. Lind

Abstract

This study explored whether adults and adolescents with autism spectrum disorder (ASD) demonstrate difficulties making metacognitive judgments, specifically judgments of learning. Across two experiments, the study examined whether individuals with ASD could accurately judge whether they had learnt a piece of information (in this case word pairs). In Experiment 1, adults with ASD demonstrated typical accuracy on a standard ‘cue-alone’ judgment of learning (JOL) task, compared to age- and IQ-matched neurotypical adults. Additionally, in Experiment 2, adolescents with ASD demonstrated typical accuracy on both a standard ‘cue-alone’ JOL task, and a ‘cue-target’ JOL task. These results suggest that JOL accuracy is unimpaired in ASD. These results have important implications for both theories of metacognition in ASD and educational practise.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016 Naar de uitgave