Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2009 | Original Paper | Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009

Joint Engagement and the Emergence of Language in Children with Autism and Down Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2009
Auteurs:
Lauren B. Adamson, Roger Bakeman, Deborah F. Deckner, MaryAnn Romski

Abstract

Systematic longitudinal observations were made as typically developing toddlers and young children with autism and with Down syndrome interacted with their caregivers in order to document how joint engagement developed over a year-long period and how variations in joint engagement experiences predicted language outcome. Children with autism displayed a persistent deficit in coordinated joint attention; children with Down syndrome were significantly less able to infuse symbols into joint engagement. For all groups, variations in amount of symbol-infused supported joint engagement, a state in which the child attended to a shared object and to language but not actively to the partner, contributed to differences in expressive and receptive language outcome, over and above initial language capacity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009 Naar de uitgave