Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

Joint-Attention and the Social Phenotype of School-Aged Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Peter Mundy, Stephanie Novotny, Lindsey Swain-Lerro, Nancy McIntyre, Matt Zajic, Tasha Oswald
Belangrijke opmerkingen

Electronic Supplementary Material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3061-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The validity of joint attention assessment in school-aged children with ASD is unclear (Lord, Jones, Journal of Child Psychology and Psychiatry 53(5):490–509, 2012). This study examined the feasibility and validity of a parent-report measure of joint attention related behaviors in verbal children and adolescents with ASD. Fifty-two children with ASD and 34 controls were assessed with the Childhood Joint Attention Rating Scale (C-JARS). The C-JARS exhibited internally consistency, α = 0.88, and one factor explained 49% of the scale variance. Factor scores correctly identified between 88 and 94% of the children with ASD and 62–82% of controls. These scores were correlated with the ADOS-2, but not other parent-report symptom measures. The C-JARS appears to assess a unique dimension of the social-phenotype of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave