Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006

Is There a ‘Regressive Phenotype’ of Autism Spectrum Disorder Associated with the Measles-Mumps-Rubella Vaccine? A CPEA Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Jennifer Richler, Rhiannon Luyster, Susan Risi, Wan-Ling Hsu, Geraldine Dawson, Raphael Bernier, Michelle Dunn, Susan Hepburn, Susan L. Hyman, William M. McMahon, Julie Goudie-Nice, Nancy Minshew, Sally Rogers, Marian Sigman, M. Anne Spence, Wendy A. Goldberg, Helen Tager-Flusberg, Fred R. Volkmar, Catherine Lord

Abstract

A multi-site study of 351 children with Autism Spectrum Disorders (ASD) and 31 typically developing children used caregiver interviews to describe the children’s early acquisition and loss of social-communication milestones. For the majority of children with ASD who had experienced a regression, pre-loss development was clearly atypical. Children who had lost skills also showed slightly poorer outcomes in verbal IQ and social reciprocity, a later mean age of onset of autistic symptoms, and more gastrointestinal symptoms than children with ASD and no regression. There was no evidence that onset of autistic symptoms or of regression was related to measles-mumps-rubella vaccination. The implications of these findings for the existence of a ‘regressive phenotype’ of ASD are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006 Naar de uitgave

OriginalPaper

Ask the Editor