Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2011 | Original Paper | Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011

Is It a Bird? Is It a Plane? Category Use in Problem-solving in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2011
Auteurs:
Ben Alderson-Day, Margaret McGonigle-Chalmers

Abstract

Fourteen children with autism spectrum disorders (ASD) and fourteen age-matched typically-developing (TD) controls were tested on an adapted version of the Twenty Questions Task (Mosher and Hornsby in Studies in cognitive growth. Wiley, New York, pp 86–102, 1966) to examine effects of content, executive and verbal IQ factors on category use in problem-solving (age range 8–17). Across conditions participants with ASD asked questions that focussed on smaller categories than controls. Specific group differences were observed in the handling of abstract content and response to additional working memory demands. In addition, post hoc regression analysis indicated that VIQ predicted performance in ASD but not TD participants. The implications for theories of category processing in autism are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011 Naar de uitgave