Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2006 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Is een anticonceptiepil minder betrouwbaar bij spotting?

Auteur : J.G.M. Bonink

Gepubliceerd in: Vademecum permanente nascholing huisartsen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Spotting tijdens gebruik van de anticonceptiepil komt regelmatig voor en is voor veel vrouwen een reden hun huisarts te raadplegen. Zij vinden het onregelmatige en onvoorspelbare bloedverlies vervelend, maar maken zich ook zorgen over de betrouwbaarheid van de pil. De huisarts kan door een aantal gerichte vragen te stellen vrij snel bepalen of er inderdaad sprake is van een onveilige situatie of dat er een andere oorzaak voor het bloedverlies is.
Literatuur
go back to reference NHG-standaard hormonale anticonceptie. Huisarts & & Wet 1998; 41: 385-393. NHG-standaard hormonale anticonceptie. Huisarts & & Wet 1998; 41: 385-393.
go back to reference Heineman MJ, Lunsen HW van. Vragen van huis artsen over anticonceptie. Utrecht: Weten schappelijke Uitgeverij Bunge, 1992. Heineman MJ, Lunsen HW van. Vragen van huis artsen over anticonceptie. Utrecht: Weten schappelijke Uitgeverij Bunge, 1992.
go back to reference Loeber O. Problemen bij pilgebruik in de praktijk. Utrecht: Rutgers Stichting, 1997. Loeber O. Problemen bij pilgebruik in de praktijk. Utrecht: Rutgers Stichting, 1997.
Metagegevens
Titel
Is een anticonceptiepil minder betrouwbaar bij spotting?
Auteur
J.G.M. Bonink
Copyright
2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8808-0_667