Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 6/2019

01-12-2019 | Kritisch bekeken

Invloed educatie op praktijk vrijheidsbeperking

Auteur: Paul Doedens

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 6/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In Turkije (waar onderhavig onderzoek wordt uitgevoerd) krijgt 23,9 procent van de psychiatrisch patiënten te maken met fysieke fixatie. Kavak e.a. onderzochten het effect van een educatieve interventie op de kennis, attitude en praktijk van psychiatrisch verpleegkundigen met betrekking tot het toepassen van fysieke fixatie.1 Eerder onderzoek heeft uitgewezen dat kennis en attitude invloed heeft op het gebruik van fysieke fixatie.2,3
Metagegevens
Titel
Invloed educatie op praktijk vrijheidsbeperking
Auteur
Paul Doedens
Publicatiedatum
01-12-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 6/2019
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-019-0120-3

Andere artikelen Uitgave 6/2019

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 6/2019 Naar de uitgave

Dossier

Vitaliteit

Dossier

Vitaliteit

Colofon / Column Ethiek

Integer