Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Editorial | Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014

Invited Commentary: Resilience and Positive Youth Development Frameworks in Developmental Science

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2014
Auteur:
Ann S. Masten

Abstract

Positive youth development (PYD) and resilience science differ in emphasis and focus but share many roots, assumptions, concepts, and goals. Both frameworks are grounded in developmental systems theory, both are focused on positive adaptation, and both are translational, sharing a common goal of promoting positive development. Yet there also are differences. This commentary examines the concepts, methods, and goals that define the PYD framework as embodied by the 4-H Study of PYD from the perspective of contemporary resilience science in human development, with an eye toward delineating similarities, differences, and future directions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014 Naar de uitgave