Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-06-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Investigating Visual–Tactile Interactions over Time and Space in Adults with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Daniel Poole, Emma Gowen, Paul A. Warren, Ellen Poliakoff
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2492-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

It has been suggested that the sensory symptoms which affect many people with autism spectrum conditions (ASC) may be related to alterations in multisensory processing. Typically, the likelihood of interactions between the senses increases when information is temporally and spatially coincident. We explored visual–tactile interactions in adults with ASC for the first time in two experiments using low-level stimuli. Both participants with ASC and matched neurotypical controls only produced crossmodal interactions to near simultaneous stimuli, suggesting that temporal modulation is unaffected in the adult population. We also provide preliminary evidence that visual–tactile interactions may occur over greater spatial distances in participants with ASC, which merits further exploration.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 190 kb)
10803_2015_2492_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave