Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-04-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Investigating the Use of World Knowledge During On-line Comprehension in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Philippa L. Howard, Simon P. Liversedge, Valerie Benson
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3129-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The on-line use of world knowledge during reading was examined in adults with autism spectrum disorder (ASD). Both ASD and typically developed adults read sentences that included plausible, implausible and anomalous thematic relations, as their eye movements were monitored. No group differences in the speed of detection of the anomalous violations were found, but the ASD group showed a delay in detection of implausible thematic relations. These findings suggest that there are subtle differences in the speed of world knowledge processing during reading in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 79 KB)
10803_2017_3129_MOESM1_ESM.docx
Supplementary material 2 (ZIP 15 KB)
10803_2017_3129_MOESM2_ESM.zip
Supplementary material 3 (ZIP 15 KB)
10803_2017_3129_MOESM3_ESM.zip
Supplementary material 4 (TXT 87357 KB)
10803_2017_3129_MOESM4_ESM.txt
Supplementary material 5 (TXT 9461 KB)
10803_2017_3129_MOESM5_ESM.txt
Supplementary material 6 (TXT 1774 KB)
10803_2017_3129_MOESM6_ESM.txt
Supplementary material 7 (TXT 1 KB)
10803_2017_3129_MOESM7_ESM.txt
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave