Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-11-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017

Investigating Event Memory in Children with Autism Spectrum Disorder: Effects of a Computer-Mediated Interview

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Che-Wei Hsu, Yee-San Teoh

Abstract

The present study aimed to examine the effects of a novel avatar interviewing aid during memory interviews with children with autism spectrum disorder (ASD). Thirty children were recruited for our study (Age: M = 7.60, SD = 0.68), half with ASD (13 boys; 2 girls) and the other half being neurotypical (13 boys; 2 girls). Children participated in a target event and were subsequently interviewed a week later by either an avatar interviewer or a human. The participants were also asked six misleading questions aimed to examine their suggestibility. Bayesian analysis showed some increase in memory performance for both groups of children interviewed by the avatar interviewer, and this effect exacerbated for children with ASD. These results showed encouraging implications for future applications.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017 Naar de uitgave