Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Introductie

Auteurs : Joitske Hulsebosch, Sibrenne Wagenaar

Gepubliceerd in: En nu online...

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Nieuwigheden zijn voor de één uitdagend en interessant om te verkennen, een ander laat ze zo lang mogelijk links liggen tot het echt niet anders meer kan. Dit zie je met sociale media ook gebeuren. Jij behoort wellicht tot de groep nieuwsgierigen die al ervaring heeft met nieuwe mediatoepassingen zoals LinkedIn of Hyves en deelneemt aan een discussiegroep op Ning. Sociale media of web2.0 is een grote verzameling online sites waarbij interactie en cocreatie centraal staan: iedereen kan zelf verhalen, filmpjes en foto’s op het web zetten zonder tussenkomst van een webredacteur. En gebruikers kunnen op elkaar reageren. Het kan een nieuwe wereld lijken als je er (nog) niet in thuis bent. Wij zijn ervan overtuigd dat sociale media geen hype zijn, maar een ontwikkeling in gang zetten waar we niet onderuit kunnen. De grote hoeveelheid aan nieuwe tools die ontstaan en vaak gratis of voor weinig geld te gebruiken zijn is één, maar interessanter nog vinden wij de nieuwe mogelijkheden die dit biedt voor interactie, samenwerking en leren.

Metagegevens
Titel
Introductie
Auteurs
Joitske Hulsebosch
Sibrenne Wagenaar
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8608-6_1