Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2013 | Original Paper | Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013

Intervention for Infants at Risk of Developing Autism: A Case Series

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2013
Auteurs:
Jonathan Green, Ming Wai Wan, Jeanne Guiraud, Samina Holsgrove, Janet McNally, Vicky Slonims, Mayada Elsabbagh, Tony Charman, Andrew Pickles, Mark Johnson, The BASIS Team
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1797-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.
The BASIS team members are as follows: Simon Baron-Cohen, Patrick Bolton, Kim Davies, Janice Fernandes, Helena Ribeiro, and Leslie Tucker.

Abstract

Theory and evidence suggest the potential value of prodromal intervention for infants at risk of developing autism. We report an initial case series (n = 8) of a parent-mediated, video-aided and interaction-focused intervention with infant siblings of autistic probands, beginning at 8–10 months of age. We outline the theory and evidence base behind this model and present data on feasibility, acceptability and measures ranging from parent-infant social interaction, to infant atypical behaviors, attention and cognition. The intervention proves to be both feasible and acceptable to families. Measurement across domains was successful and on larger samples promise to be an effective test of whether such an intervention in infancy will modify emergent atypical developmental trajectories in infants at risk for autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 73 kb)
10803_2013_1797_MOESM1_ESM.doc
Supplementary material 2 (DOC 34 kb)
10803_2013_1797_MOESM2_ESM.doc
Supplementary material 3 (DOC 40 kb)
10803_2013_1797_MOESM3_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013 Naar de uitgave