Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Empirical Research | Uitgave 11/2014

Journal of Youth and Adolescence 11/2014

Interpersonal and Personal Antecedents and Consequences of Peer Victimization Across Middle Childhood in Hong Kong

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 11/2014
Auteurs:
Jennifer M. Wang, Mylien Duong, David Schwartz, Lei Chang, Tana Luo

Abstract

Although much is known about peer victimization, the majority of the longitudinal research in this area has been restricted to Western settings. The main objective of this study was to examine the interpersonal (rejection) and personal (withdrawal, aggression) antecedents and consequences of victimization for Chinese children living in Hong Kong. A sample of 1,058 children (501 boys; M age = 9.5 years) in Hong Kong was followed longitudinally from the 3rd and 4th grades to the 7th and 8th grades. Consistent with a transactional framework, rejection and withdrawal contributed to, as well as resulted from, victimization. Although victimization predicted later aggression, aggression was unrelated to later victimization. These findings closely replicate past research conducted in North America and European settings, and suggest considerable correspondence in the links between maladaptive child characteristics and victimization across Western and Hong Kong schools.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2014

Journal of Youth and Adolescence 11/2014 Naar de uitgave