Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Empirical Research | Uitgave 11/2011

Journal of Youth and Adolescence 11/2011

Interparental Aggression and Antisocial Behavior Among African American Youth: A Simultaneous Test of Competing Explanations

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Xiaoli Su, Ronald L. Simons, Leslie G. Simons

Abstract

Interparental aggression has long been implicated as a cause of child and adolescent antisocial behavior. Four theoretical explanations (viz., an aggressogenic cognition model, general strain theory, an emotional security model, and a spillover model) have been proposed to account for this deleterious effect. To gain a better understanding of the mechanism whereby interparental aggression promotes antisocial behavior, this study tests the competing explanations simultaneously using longitudinal data from a sample of 508 African American families with a child aged 12–14 (53.5% are girls). Using path analysis, the results support both the general strain theory and the emotional security model for girls. The results also show weak support for the spillover model. Whereas, for boys, all of the four explanations were supported, though the support for the spillover model is weak. Thus, the findings suggest that the mechanisms whereby interparental aggression fosters antisocial behavior may differ by gender. Implications and limitations of the current research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Youth and Adolescence 11/2011 Naar de uitgave