Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2017 | Internationaal | Uitgave 3/2017

Vakblad Sociaal Werk 3/2017

International classroom

In de klas internationaliseren

Tijdschrift:
Vakblad Sociaal Werk > Uitgave 3/2017
Auteur:
Jolanda Berends
Belangrijke opmerkingen
Jolanda Berends is internationaal coördinator voor het Instituut voor Social Work aan de Hogeschool Utrecht en is als hogeschooldocent nauw betrokken bij de internationalisering van het sociaal werkonderwijs.

Samenvatting

Hoe krijg je een internationaal perspectief op je toekomstige beroep, als je niet tijdens je studie naar het buitenland gaat? Door lessen te volgen samen met studenten van partneruniversiteiten. Deze zogenoemde international classroom heeft drie aandachtspunten: de passende lesmethode, de differentiatie in voorkennis en de interculturele sensitiviteit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Vakblad Sociaal Werk (voorheen Maatwerk)

Het vakblad behandelt alle facetten van het sociaal werk. Het signaleert, analyseert, rapporteert en informeert. En presenteert leerzame ervaringen uit de diverse werkvelden waarin maatschappelijk werkers, jeugdzorgwerkers en sociaal agogen zich bevinden.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Vakblad Sociaal Werk 3/2017 Naar de uitgave

BookReview

Boeken

Redactioneel

Politiek