Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Uitgave 2/2009 Open Access

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2009

Interference Control in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Rosa van Mourik, Alky Papanikolau, Joyce van Gellicum-Bijlhout, Janneke van Oostenbruggen, Diane Veugelers, Annebeth Post-Uiterweer, Joseph A. Sergeant, Jaap Oosterlaan

Abstract

The view that Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is associated with a diminished ability to control interfference is controversial and based exclusively on results of (verbal)-visual interference tasks, primarily the Stroop Color Word task. The present study compares medication-naïve children with ADHD (n = 35 and n = 51 in Experiments 1 and 2, respectively) with normal controls (n = 26 and n = 32, respectively) on two interference tasks to assess interference control in both the auditory and the visual modality: an Auditory Stroop task and a Simon task. Both groups showed reliable but equal degrees of interference on both tasks, suggesting that children with ADHD do not differ from normal controls in their ability to control interference in either modality.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2009 Naar de uitgave