TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-12-2009 | supervisie

Integratief leren

Notities over de oorsprong en ontwikkeling van supervisie

Auteur: Nel Jagt

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 6/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Supervisie zoals we dat kennen in het maatschappelijk werk komt uit de VS. In ons land heeft het zich steeds duidelijker onderscheiden van praktijk- en werkbegeleiding. Daarmee is supervisie niet meer op leidinggeven of werkbeoordeling gericht, maar puur op het (beter) leren uitvoeren van een beroep waarin het belang van de cliënt en het doelgericht hanteren van de interactie centraal staan. Heel Nederlands is dat ook weer niet, want de Amerikaanse Charlotte Towle schreef er in 1945 al op die manier over.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Integratief leren
Notities over de oorsprong en ontwikkeling van supervisie
Auteur
Nel Jagt
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 6/2009
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088221