Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015

Integrated Play Groups: Promoting Symbolic Play and Social Engagement with Typical Peers in Children with ASD Across Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2015
Auteurs:
Pamela Wolfberg, Mila DeWitt, Gregory S. Young, Thanh Nguyen

Abstract

Children with autism spectrum disorders (ASD) face pervasive challenges in symbolic and social play development. The Integrated Play Groups (IPG) model provides intensive guidance for children with ASD to participate with typical peers in mutually engaging experiences in natural settings. This study examined the effects of a 12-week IPG intervention on the symbolic and social play of 48 children with ASD using a repeated measures design. The findings revealed significant gains in symbolic and social play that generalized to unsupported play with unfamiliar peers. Consistent with prior studies, the outcomes provide robust and compelling evidence that further validate the efficacy of the IPG model. Theoretical and practical implications for maximizing children’s developmental potential and social inclusion in play are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015 Naar de uitgave